Autyzm to spektrum zaburzeń, które wpływają na trudności w komunikacji społecznej i niskiej, powtarzalnym stopniu. Uważa się, że jest to charakterystyczna cecha autyzmu, wielu obserwatorów zwraca uwagę na związek między spektrum a zaburzeniami integracyjnymi.
Co to są zaburzenia integracyjne?
Zasady integracyjne (ZIS) ułatwiają się do trudności, które ludzie mają w działaniu bodźców sensorycznych. Wszyscy codziennie doświadczamy wielu bodźców – dotyk, smak, węch, wzrok, słuch, równowaga i ruch – które nasz mózg odpowiednio przetworzyć. U osób z ZIS, informacje sensoryczne mogą być odbierane w sposób zniekształcony, co może wskazywać na nadwrażliwość (hiperreaktywność) lub niedowrażliwość (hiporeaktywność) na określone bodźce.
Autyzm a zaburzenie integracyjne
Badania kliniczne, że wiele osób z autyzmem badania w zakresie integracji sensorycznej. Dla nich codzienne bodźce, takie jak hałas uliczny, światło czy dotyk mogą być przytłaczające lub niezauważalne. Dla przykładu, osoba z autyzmem może nie działać na ból nawet raną, ale jednocześnie może być wrażliwa na dotyk lekkiej tkaniny.
Mechanizmy integracyjne mogą powodować zachowanie osób z autyzmem. Dla wielu z nich, unikanie sytuacji lub poszukiwanie odpowiednich czujników do sposobu działania sobie z rozpoznawaniem informacji sensorycznych. Na przykład, dziecko z autyzmem może zlokalizować miejscach lub tłokowych, lub odwrotnie, może ciągle zmieniać mocne zdarzenie, na przykład jak włączyć obrót się w kółko.
Dlaczego autyzm wiązany jest z zaburzeniami SI?
Związek między autyzmem a zaburzeniami integracyjnymi jest kluczowy dla terapeutów, rodziców i nauczycieli. Pozwala na korzystanie ze środowiska i metod nauczania tak, aby móc dalej korzystać z potrzeb osób z autyzmem.
Związek między autyzmem a zaburzeniami integracyjnymi podkreśla złożoność i indywidualność osób z autyzmem. Dzięki zrozumieniu tych połączeń, możemy poprawić osoby z autyzmem, pomóc im w pełni wykorzystać potencjał.